Перш чим обговорювати моду і стиль сучасного бізнесмена (економіста)треба з’ясувати чим же відрізняється сучасний економіст від економіста, скажімо 19 століття ?
В який словник не заглянь – всюди одне і теж визначення: «Економіст — це людина, яка аналізує діяльність підприємства в цілому і розробляє схеми дій на майбутнє». Але , на мою думку цього визначення замало, адже якщо спиратися на такі визначення, то щоб стати успішним економістом потрібно мати лише професійні навички.
Професію економіст часто ще називають «професією сучасності», хоча саме слово «економіка» з’явилося ще в Стародавній Греції. Тож, якщо давати визначення «сучасний економіст», то воно, на мою думку, повинне виглядати саме так: «Сучасний економіст – це фахівець, який займається економічною діяльністю підприємства, володіє глибокими знаннями своєї справи і має свої власні моду та стиль».
В наш час мода стала одним із механізмів соціальної регуляції суспільної поведінки. У 21 столітті при кардинальній зміні технологічного і науково-технічного характеру, мода як щось універсальне привертає до себе увагу представників усіх галузей знань.
Мода – також неоднозначний і вельми цікавий культурний феномен. І дуже неправильно, коли моду асоціюють лише зі змінами в одязі, адже так втрачається її важливе соціальне значення. Для моди взагалі не існує ніяких границь – вона проникає всюди. Взагалі, якщо копнути глибше, то можна з’ясувати, що слово «мода» походить від латинського «modus», що в перекладі означає правило, норма чи образ. Якщо спиратися на таке пояснення, то можна сказати, що для мода економіста несе системний характер.
Б. Д. Паригін і Г. Г. Шубін виділяли три дуже важливі функції, які належать моді: комунікативну, інтеракційну і компенсаційну.
Комунікативна проявляється за допомогою обміну інформацією. Через неї мода економіста виступає як особливий соціальний знак чи символ певного престижу.
Інтеракційна представляється, як спосіб взаємодії і як певний спосіб узгодження певних дій. При цьому тут мода орієнтується на лідерів і стимулює інтерес до чогось нового.
Компенсаційна, в свою чергу, виступає, як регулятор соціальних потреб людей.
Також, мода економіста – це і його стиль одягу. Є така цікава передача – «Мода из комода», так от один із її випусків присвячений саме моді сучасного економіста. І має таку специфічну назву – «Одежда для будущего экономиста».
Що стосується стилю, то ця категорія моди є дуже суперечливою, адже у багатьох наукових сферах вона трактується по-різному. Якщо говорити про стиль у широкому значенні, то це – така особливість певної діяльності, що характерна лише для неї і її результату. Також цікавим є те, що Гегель писав: «стиль — це є спосіб художнього втілення, що «настільки ж підпорядкований умовам, продиктованим матеріалом, наскільки й відповідає вимогам певних видів мистецтва». А бути економістом – це також мистецтво, хоча воно і складається з конкретного.
У моді економіста, як і у моді можна виділити загальний і індивідуальний стилі.
До загального належить стиль, що є прийнятим – це і в праці, і в одязі, і в виповненні обов’язків, і в системі роботи.
Індивідуальний – це той стиль кожного економіста, що є притаманний саме йому і набувається в процесі його роботи.
Тож, на мою думку, в час науково-технічного прогресу і швидкого темпу розвитку людства – економіст повинен розвиватися і в культурній, а не лише науковій сфері.
І мода і стиль тут не на останньому місці.