Прийшовши на співбесіду ,нещодавно, в одну із столичних фірм , я випробувала невеликий напад паніки. Переміщаючись від одного кінця до іншого, я кожен раз натикалася на одну і ту ж темноволосу мініатюрну дівчину. «Мабуть, все ж потрібно виспатися», — ось що подумалося спочатку. Але під час другого візиту в ту саму фірму виявилося, що дівчата все ж різні, проте дуже схожі зовні. Не посоромився задати питання охоронцю, я з’ясувала, що керівництво фірми навмисно підбирає персонал, виходячи з певних критеріїв: дівчата повинні бути невисокими, стрункими і темноволосими.
Виявляється, начальство, проконсультувавшись з психологами, вирішило, що зовнішність саме такого типу викликає довіру у більшості людей. Крім того, у банку, завдяки оригінальному підбору робітниць, склався власний оригінальний імідж.
Промовчавши про те, що особисто у мене дана фірма викликає асоціації з лабораторією, наповненою клонами, я подумала про те, що, на щастя, роботодавці більшості підприємств обмежуються лише обов’язковим дрес -кодом не доводячи справу до тотального фейс-контролю.
Сам термін «дрес-код» прийшов до нас з Великобританії як позначення запропонованого стилю одягу. Говорячи про офісний дрес-коді, ми маємо на увазі елемент корпоративної культури, при якому співробітники зобов’язані одягатися певним чином.
На мою думку саме респектабельний економіст має дотримуватись ділового стилю одягу і цьому стилі забороняється:
• джинси;
• декольте;
• міні;
• спортивне взуття.
Крім того, не рекомендується виглядати помітно (носити масивні прикраса або ж одяг кричущих кольорів) або недбало (навіть якщо ця недбалість є проявом індивідуального стилю).
Паралельно співробітникам пропонується виглядати солідно, впевнено і дорого. Одяг повинен бути строгою, лаконічною, елегантною — одним словом, класичною.
Рекомендуються наступні кольори (традиційно вважаються проявом ділового стилю):
• темно-синій;
• темно-сірий;
• коричневий;
• чорний;
• синьо-зелений;
• бежевий.
Можливо, колірна гамма дрес-коду буде відповідати корпоративним кольорам компанії.
Зазвичай про правила гардеробу роботодавець зобов’язаний повідомити майбутнього співробітника ще на стадії співбесіди. Адже, як не крути, а все ж обмеження у виборі одягу — досить серйозне обмеження самореалізації людини, особливо це стосується прекрасної половини людства. Адже далеко не всім імпонує строгий стиль, та й не кожної він до лиця. Ще більш неприємно необхідність щодня одягатися практично однаково.
Як всі ми знаємо, що економісту потрібно завжди виглядати солідно та респектабельно на фоні інших, тому керівники найрізноманітніших компаній все більш охоче вводить дрес-код у вживання. Причин тому кілька. По-перше, цей захід благотворно впливає на формування солідного іміджу компанії. По-друге, подібно шкільній формі, дрес-код створює в офісі робочу атмосферу. І по-третє, рівні умови для всіх згуртовують колектив, перетворюючи його на справжню команду. Крім того, в багатьох офісах дрес-код обов’язковий лише з понеділка по четвер. В останній же робочий день тижня практикуються так звані Casual Fridays, коли співробітникам дозволяється, так би мовити, відірватися за попередні будні дні і вбратися, виходячи з власного стилю і смаку.
Насправді ж дрес-код респектабельного економіста — це чудова можливість проявити себе в деяких ситуаціях. Наприклад, влаштовуючись на роботу в певну компанію, можна провести підготовчу роботу і з’явитися на співбесіду в одязі відповідних корпоративних кольорів. Це напевно справить належне враження.А ще, будучи обмеженим у виборі одягу, можна заощадити купу часу і душевних сил, які зазвичай витрачаються на продумування деталей вбрання.
Іншими словами, якщо робота цікава, зарплата гідна, начальник справедливий, а колектив дружний, то відсутність або наявність дрес-коду особливої ролі не грає. Якщо ж Ви відчуваєте сильний дискомфорт на ґрунті обмеження у виборі одягу, то, можливо, насправді Вас турбує щось інше: самодурство начальника або, приміром, розбіжність домагань компанії на солідність з регулярними затримками зарплати.
У кожному разі, дрес-код не може сам по собі бути серйозною проблемою. Адже невибаглива зовнішня оболонка (чи то пак уніформа) не в силах приховати талант, працьовитість і яскраву індивідуальність!