На сьогодні, ділове спілкування є головним інструментом вирішення професійних стосунків. Уміння правильно вести цей процес, результативно вирішувати проблеми, надзвичайно цінуються. Таке спілкування потрібне для оптимізації та організації професійної діяльності.
Встановлення позитивного контакту один з одним є головним напрямком роботи щодо створення сприятливого психологічного клімату. І саме ділова бесіда є найбільш пристосованою, для здійснення цього завдання . При її ведення, не забувайте дотримуватись правил психологічної культури ділового спілкування, які полягають у знанні психології співрозмовника і в умінні використовувати це на практиці . Це також, дозволить скласти добре враження про себе, взнати партнера і навчитись основам захисту від некоректних партнерів та техніці безконфліктного спілкування із ними.
При створенні сприятливого клімату, насамперед не треба бути корисливим. Адже це підвищує ризик незацікавленості партнера у перспективі перемовин. Спочатку треба зацікавити партнера у своїй пропозиції.
Існує цілий ряд ефективних прийомів, які дають можливість на швидко розташувати до себе опонента і при необхідності схилити до власної думки.
Вселіть у партнера почуття його гідності. Підкреслюйте його значимість та значимість теми бесіди. Джон Дьюї говорив, найглибша властивість людської природи, є потреба бути значимим. Треба це обов’язково визнати у опонента з самого початку зустрічі. Робити це треба , притримуючись щирості почуттів.
Проявляйте увагу та щирий інтерес до свого партнера. Це чи не найголовніший секрет успіху у стосунках ділових людей. Починати треба з того, що об’єднує (погода, хобби, тощо). Не розмовляти про політику, релігійні переконання, бо це може призвести до конфлікту.
Говоріть про те, що цікавить саме співрозмовника а не вас. Ставте запитання , на які партнеру було б приємно відповідати. Зробіть так щоб він хотів розповідати про себе і про установу в якій працює.
Частіше звертайтесь до людини по імені, це також підкреслює значимість та виявляє повагу до людини. Дейл Карнегі пропонував записувати імена, значимі події, дати всіх людей, з якими доводилось спілкуватися, і періодично їх переглядати. І при випадковій зустрічі, використавши ці знання , ви не тільки приємно здивуєте але отримаєте невеличкий але який вагомий аванс довіри.
Проявляйте повагу до партнера. Уразі ж помилки партнера, не слід доказувати його не правоту. Це покаже скоріше вашу зверхність, ніж призведе до вирішення спірного питання. Послуговуйтесь скромністю та ініціативністю у прийнятті компромісу. Самокритика корисніша ніж звинувачення.
Не вживайте не нормативної лексики. Це покаже ваш рівень культури та ставлення до партнера.
Створюйте сприятливе середовище для сприймання зауважень. Для того щоб критика сприйнялася без образи , потрібно подавати її після похвали.
Будьте відповідальними. Для підтримки ділових відносин, беріть на себе визначену частину провини за створення конфліктної ситуації у разі її виникнення.
Прагніть взаєморозуміння. Вміння поставити себе на місце іншого, бачити ситуацію очима іншою людини є надзвичайно корисним вмінням.
Створіть у партнера відчуття того, що саме він є ініціатором ідеї. Тоді він просто не може відмовитись від прийняття рішення.
Для створення клімату позитивних відношень, необхідно виконувати ,такі дії:
При першому контакту обов’язково привітайте щирою усмішкою партнера, , доброзичливий погляд і міцне рукостискання, тільки зміцнить позитивний контакт, звертаючись по імені та по батькові легко вклоніться;
Покажіть ваше стремління зрозуміти інтереси партнера. Неодмінно з’ясуйте , що хоче він, і тільки після цього викладіть свою пропозицію, показуючи . яку користь матиме з неї саме партнер;
Виражайте свою зацікавленість у майбутньому розвитку ваших взаємовідносин, ставтесь із порозумінням до інтересів співбесідника.
Приймайте до уваги емоційний стан людини. Дотримуйтесь дружелюбного тону ведення бесіди;
Підкреслюйте спільні моменти у інтересах, поводьте себе спокійно і природно;
Емоційна підтримка спілкування і активне слухання дасть змогу партнеру побачити вашу зацікавленість у ньому і його інтересах;
Драматизація своїх ідей, призведе до ефективності засвоєння.
Також на сприятливий психологічний клімат впливає фізичні компоненти: обладнання місця проведення бесіди,розташування співрозмовників у просторі, структурування часу бесіди.
Правильне ведення ділової бесіди має на меті, дотримання певних правил. По-перше . Не треба казати занадто голосно або занадто тихо, квапливо чи дуже повільно. Це змусить партнера перепитувати, щоб переконатися у правильності почутого. Або ж просто принизить його у разі занадто голосної репліки. Краще допускати можливість власної помилки та уникати «гострих кутів» , так можна уникнути скрутного становища.
По-друге намагайтесь завжди знайти «ключову фігуру». Це може бути як заступник так і працівник другорядної посади .
По-третє. Взаєморозуміння і повага у фірмі завжди приверне увагу. Тож не вирішуючи внутрішні питання не лайте своїх підлеглих.. Буває так, що одне необережне слово, може призвести до кінця розмови.
Пам’ятайте! Саме те, що цікавить партнера ,повинно стати пріоритетним у вашому спілкуванні . Не прагніть перемогти партнера, утримуйтесь від осуду і критики. Не забувайте говорити компліменти, дякувати партнеру. Увага до партнера – ключ до успіху.