На сьогодні однією з найбільш вдалих і найвигідніших форм організації торгівлі є бутік, адже він має ряд переваг над великими широко спеціалізованими магазинами. Насамперед, у такій невеликій крамниці завжди відчуваєш себе більш затишно; порівняно невеликий асортимент товарів не дезорієнтує, а навпаки – дозволяє зосередити увагу на тому виробі, який дійсно цікавить.
Невеликі розміри такої крамнички дозволяють приділяти більше уваги мерчандайзингу, зокрема, оформленню вітрин, що позитивно впливає на естетичні враження відвідувача.
У бутіках, зазвичай, невелика кількість персоналу і досить вузьке коло клієнтів, що дозволяє приділити максимум уваги кожному, хто завітає в крамницю, тому між працівниками і постійними клієнтами завжди складаються досить близькі, можна сказати, дружні відносини, а отже, виникає високий рівень довіри до продавця і, як наслідок, покупець готовий придбати дорожчий товар або ж більшу кількість товару, так як він впевнений в його якості.
Загальновідомий факт, що покупець сприймає яскравість вітрини та затишок всередині. На відміну від бутіка, в звичайному магазині є недоречною вишукана вітрина та дорогий інтер’єр. Така особливість приваблює клієнтів. Також відповідною рисою бутіка є невеликий розмір торгової зали. Відомо, що 60% товару купується при вході, тож невелика територія дає можливість охопити поглядом більшу кількість товару, що збільшує можливість його придбання.
Недоречними є в бутіку стелажі і накопиченість товарів на них, що досить збиває з пантелику покупців та відбиває бажання копирсатись в нагромадженому товарові. Зручна та невелика кількість товару дає більше можливостей визначитись з своїми побажаннями.
Доречне питання: чи невелика кількість товару може привабити покупців? чи може принести дохід?…..Згідно психологічним дослідженням –розуміння ексклюзивності товару однозначно збільшує інтерес до нього, а отже і бажання придбати.
Естетичний вигляд бутіка зручно підлаштовувати під сучасний лад, Так як невеликі розміри дозволяють змінювати інтер’єр.
Привабити клієнта-це тільки пів справи-важливо ще вдало запропонувати товар. Тут, як йшлося вище, важливу роли відіграє невелика кількість працівників, яких зручно знайти. Оскільки бутік-це показник якості та бренду, тож працівників підбирають кваліфікованих, які з легкістю можуть швидко допомогти обрати товар.
Також не останнє місце відіграє невелика кількість покупців, які часто стають постійними….Тож в бутіку набагато легше отримати якісне та швидке обслуговування. А приділений клієнту час, виявлена професійність та люб’язність приваблюватиме більшу кількість поцінувачів ексклюзивних товарів, що однозначно збільшить товарообіг та прибутки.
Бутік, як показник якості та бренду, розрахований на клієнтів з досить високим рівнем доходів. Це дає можливість ставити більшу торгову націнку, ніж у звичайних магазинах. Хоча і затрати на утримання магазину такого типу є досить значними. в першу чергу, це дорога орендна плата, та як бутік має певні вимоги до свого місця розташування, тобто в центрі міста чи дорогих торгових центрах.
Саме такий вид «фірмових» магазинів розвиває культуру торгівлі. Бутік, починаючи від вітрини та закінчуючи примірочними, повинен бути зразком вишуканості. Адже саме приміщення в якому відбувається презентація товару є візитівкою цього ж товару. Інтер’єр приміщення, дизайн вітрини та реклами повинні відповідати стилю товару та сучасним вимогам.
Вміння відповідати всім потребам сучасності та вимогам клієнтів- забезпечить розвиток та процвітання бутика.
Якість представленого товару в поєднанні з правильно обраним дизайном та підібраним персоналом однозначно забезпечать визнання та популярність, що і породжує попит. Саме мережі бутиків породжують пропозицію на різні види товарів, адже на одну ексклюзивну річ створюються сотні аналогів. Ми маємо можливість спостерігати це на прикладі таких відомих брендів як Louis Vuitton, Chanel, Gucci, Guess і т.д.
За своїм економічним значенням бутік створює конкурентне середовище .Це викликано як якістю товарів, ціновим еквівалентом та і розташування відіграє не останню роль. Адже правильне розташування може приваблювати покупців з інших країн, що передбачає надходження валютних одиниць.
Відкриття більшої кількості бутіків свідчить про те, що в країні зростає число населення з значними доходами. А відповідно до цього у населення зростають вимоги до якості товару та обслуговування.
Бутіки не тільки формують культуру торгівлі, але і визначають смак населення. Встановлюють рівень якості товару та визначають стилі подачі його. Бутики – демонструють можливості реклами в певній сфері та відповідність сучасним технологічним умовам.