Згадуючи біблійне сказання ми звертаємо увагу на те, що при народженні Ісуса Христа ангели хотіли зробити для немовляти щось приємне, ніби віддарувати його у цьому житті. І тоді волхви, що прибули у Віфлієм до немовляти презентували йому три дари: як Богові – ладан, як царю – золото та як смертному – смирну. Вони ніби зарання віддячили Христові та в такий спосіб привітали його!
У нашому житті подарунки і сувеніри підносять з приводу і без; у будь-яких сферах життя. Але є багато нюансів щодо того як презентувати, кому і що. Розглянемо нині актуальну тему подарунків і сувенірів у діловій сфері.
Почнемо з меншої одиниці презентів – сувенірів. Це невеличкі, дріб
Щодо бÑлÑÑ Ð·Ð½Ð°ÑÐ¸Ð¼Ð¸Ñ Ð¿ÑезенÑÑв, ÑÐ°ÐºÐ¸Ñ Ñк подаÑÑнки, ÑÑеба пÑÐ´Ñ Ð¾Ð´Ð¸Ñи з оÑÐ¾Ð±Ð»Ð¸Ð²Ð¾Ñ ÑеÑелÑнÑÑÑÑ, адже ваÑÑо вÑÐ°Ñ Ð¾Ð²ÑваÑи не лиÑе дÑловий еÑикеÑ, а й ÑндивÑдÑалÑнÑ, Ñак би мовиÑи, оÑобиÑÑÑ ÑÑ Ð¸Ð»ÑноÑÑÑ Ð»Ñдини, ÑкÑо Ñей подаÑÑнок адÑеÑованÑй конкÑеÑнÑй оÑобÑ.
У дÑловÑй ÑÑеÑÑ ÑозÑÑзнÑÑÑÑ ÑÐ°ÐºÑ Ñипи подаÑÑкÑв: компанÑÑ â компанÑÑ, ÑÑÑма â ÑпÑвÑобÑÑникам, кеÑÑвник â пÑдлеглим, пÑÐ´Ð»ÐµÐ³Ð»Ñ â кеÑÑвниковÑ, ÑпÑвÑобÑÑник â ÑпÑвÑобÑÑÐ½Ð¸ÐºÐ¾Ð²Ñ Ñа колеги â ÑпÑвÑобÑÑниковÑ.
Щоб пÑезенÑÑваÑи ÑÑвенÑÑ Ð¾Ñобливого пÑÐ¸Ð²Ð¾Ð´Ñ Ð½ÐµÑÑеба, на вÑдмÑÐ½Ñ Ð²Ñд подаÑÑнка. ÐÑÑаннÑй Ð¼Ð°Ñ Ð¼ÑÑÑе з пÑÐ¸Ð²Ð¾Ð´Ñ Ð·Ð½Ð°ÑÐ¸Ð¼Ð¸Ñ Ð¿Ð¾Ð´Ñй Ñ Ð¶Ð¸ÑÑÑ Ð»Ñдини або компанÑÑ. Такими Ð·Ð°Ñ Ð¾Ð´Ð°Ð¼Ð¸ можÑÑÑ Ð±ÑÑи: ÑвÑÐ»ÐµÑ ÑÑÑми або Ñ Ð´ÑÐ»Ð¾Ð²Ð¾Ð¼Ñ Ð¶Ð¸ÑÑÑ ÑпÑвÑобÑÑника, пÑоÑеÑÑÐ¹Ð½Ñ Ð°Ð±Ð¾ загалÑноÑвÑÑÐ¾Ð²Ñ ÑвÑÑа, оÑобиÑÑÑ ÑвÑÑа(Ð´ÐµÐ½Ñ Ð½Ð°ÑодженнÑ, веÑÑÐ»Ð»Ñ ÑоÑо), вÑÐ·Ð¸Ñ Ð´Ð¾ закоÑÐ´Ð¾Ð½Ð½Ð¸Ñ Ð¿Ð°ÑÑнеÑÑв або ж ÑÑ Ð½Ñ Ð·ÑÑÑÑÑÑ.
ЦÑкавим ÑакÑом Ñ Ñе, Ñо пеÑÑÐ¾Ñ Ð¿ÑдноÑиÑÑ Ð¿Ð¾Ð´Ð°ÑÑнок пÑиймаÑÑа ÑÑоÑона. ÐазвиÑай Ñ Ð´ÑловÑй ÑÑеÑÑ Ð²Ð¸ÐºÐ¾ÑиÑÑовÑÑÑÑ ÑÐ°ÐºÑ Ð¿Ð¾Ð´Ð°ÑÑнки Ñк квÑÑи, запиÑÐ½Ñ ÐºÐ½Ð¸Ð¶ÐºÐ¸, подаÑÑÐ½ÐºÐ¾Ð²Ñ Ð²Ð¸Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ ÐºÐ½Ð¸Ð¶Ð¾Ðº, каÑÑини, ÑÑкеÑки, гаÑно оÑоÑмлений коÑик ÑÑÑкÑÑв. Також можна даÑÑваÑи ÑпиÑÑÐ½Ñ Ð½Ð°Ð¿Ð¾Ñ, але ÑлÑд памâ
Ðе ÑлÑд пÑезенÑÑваÑи ÑеÑÑ Ð¾ÑобиÑÑого Ñ Ð°ÑакÑеÑÑ, адже Ñе може бÑÑи ÑозÑÑнено Ñк ÑамÑлÑÑÑнÑÑÑÑ, Ñим бÑлÑÑе можна елеменÑаÑно не вгадаÑи Ð·Ñ Ñмаком пÑиймаÑа подаÑÑнкÑ.
ÐаÑÑо памâ
ÐÑи оÑоÑÐ¼Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿Ð¾Ð´Ð°ÑÑÐ½ÐºÑ Ð²Ð°Ð¶Ð»Ð¸Ð²Ð¸Ð¼ Ñ Ð¿ÑоÑв гаÑного ÑÐ¼Ð°ÐºÑ Ñ Ð¿ÑдÑбÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ð¾Ð±Ð³Ð¾ÑÑки, адже Ñе пеÑÑе, на Ñо звеÑÑÐ°Ñ ÑÐ²Ð°Ð³Ñ Ð¿Ð°ÑÑнеÑ. Також до подаÑÑÐ½ÐºÑ Ð¼Ð¾Ð¶Ð½Ð° доклаÑÑи лиÑÑÑÐ²ÐºÑ Ð°Ð±Ð¾ вÑзиÑÑвкÑ.
ÐÑже важливим Ñ ÐµÑап даÑÑваннÑ. ÐÑн Ð¼Ð°Ñ Ð½ÐµÑÑи ÑÑоÑиÑÑий, ÑакÑовний Ñ Ð°ÑакÑеÑ.
Ðе Ð¼ÐµÐ½Ñ Ð·Ð½Ð°Ñимим Ñ Ð²Ð¼ÑÐ½Ð½Ñ Ð¿ÑиймаÑи подаÑÑнки. ÐÑÐµÐ·ÐµÐ½Ñ ÑÑеба ÑозгоÑнÑÑи, ÑкÑо Ñ Ñака можливÑÑÑÑ, Ñа оÑÑниÑи ÑÐ²Ð°Ð³Ñ Ð¿Ð°ÑÑнеÑа подÑкÑвавÑи. Це ÑÑеба зÑобиÑи Ñак, аби не пÑиÑоÑомиÑи ÑнÑÐ¸Ñ , Ñо пÑийÑли з ÑнакÑими подаÑÑнками, Ñа не занадÑо Ð²Ð¸Ñ Ð²Ð°Ð»ÑÑи даний. ÐÑ Ð² ÑÐºÐ¾Ð¼Ñ ÑÐ°Ð·Ñ Ð½Ðµ можна вÑдкладаÑи подаÑÑнок не подививÑиÑÑ Ð¹Ð¾Ð³Ð¾. У ÑÐ°Ð·Ñ Ð½ÐµÐ´Ð¾Ð²Ð¿Ð¾Ð´Ð¾Ð±Ð¸ подаÑÑÐ½ÐºÑ Ð²Ð¸ÑÐ²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ñвого Ð½ÐµÐ·Ð°Ð´Ð¾Ð²Ð¾Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð½ÐµÐ´Ð¾Ð¿ÑÑÑиме навÑÑÑ Ð½Ð°ÑÑком.
ÐÑдмовлÑÑиÑÑ Ð²Ñд подаÑÑÐ½ÐºÑ ÐµÑиÑно лиÑе Ñ ÑÐ¾Ð¼Ñ ÑазÑ, коли вÑн занадÑо доÑогий або ж непÑиÑÑойний.
У дÑловÑй ÑÑеÑÑ Ð´Ð°ÑÑнкÑв Ñ ÑÑвенÑÑÑв можна виокÑемиÑи оÑобливий вид â пÑезенÑи Ñ Ð¿ÐµÐ´Ð°Ð³Ð¾Ð³ÑÑнÑй дÑÑлÑноÑÑÑ. Ðедагог Ñ Ð¿Ñдлеглим адмÑнÑÑÑÑаÑÑÑ Ñколи Ñ Ñодо подаÑÑнкÑв Ñ ÑиÑ
вÑдноÑинаÑ
вÑе зÑозÑмÑло з виÑе наведеного, але вÑн Ñакож Ñ ÑÑбâ
СÑоÑовно подаÑÑнкÑв вÑиÑелÑ, Ñо ÑнÑвеÑÑалÑним Ñ ÐºÐ²ÑÑи(оÑобливо ÑкÑо Ñе жÑнка), ÑÑкеÑки або ж Ñаки Ð·Ð½Ð¾Ð²Ñ Ð»ÑÑеÑаÑÑÑа. ÐоÑÑлÑним бÑде даÑÑнок ÑÑвенÑÑÐ½Ð¾Ñ ÐºÐ½Ð¸Ð³Ð¸ з пÑедмеÑÑ, Ñо Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ñ Ð¿ÐµÐ´Ð°Ð³Ð¾Ð³.
ÐлÑÑним пÑднеÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿Ð¾Ð´Ð°ÑÑнкÑв вÑиÑÐµÐ»Ñ Ñ ÑÐ°ÐºÑ ÑвÑÑа Ñк ÐÐµÐ½Ñ Ð²ÑиÑелÑ, ÐÐµÐ½Ñ Ð·Ð½Ð°Ð½Ñ (1 веÑеÑнÑ), ÑвÑлей(Ñк пÑоÑеÑÑйний Ñак Ñ Ð¾ÑобиÑÑий з пÑÐ¸Ð²Ð¾Ð´Ñ Ð´Ð½Ñ Ð½Ð°ÑодженнÑ), гендеÑÐ½Ñ ÑвÑÑа або ж загалÑноÑвÑÑовÑ.
ÐодаÑÑнки маÑÑÑ Ð¼ÑÑÑиÑи ÑакÑовний Ñ Ð°ÑакÑÐµÑ Ñа не бÑÑи надмÑÑно «галаÑливими». ТобÑо, ÑÑоÑÑваÑиÑÑ Ð´Ð°Ð½Ð¾Ð³Ð¾ Ð·Ð°Ñ Ð¾Ð´Ñ, бÑÑи доÑÑлÑними Ñ ÑиÑÑаÑÑÑ Ñа даÑÑваÑиÑÑ Ð»Ð¸Ñе за наÑвноÑÑÑ Ð¿Ð¾Ð²Ð°Ð¶Ð½Ð¾Ð³Ð¾ пÑиводÑ.
ÐÑже, пÑдÑÑмовÑÑÑи вÑе виÑе Ñказане, можна зÑобиÑи виÑновки пÑо важливÑÑÑÑ ÑозÑмÑÐ½Ð½Ñ Ð·Ð¼ÑÑÑÑ, поданнÑ, оÑоÑÐ¼Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ñа доÑÑлÑноÑÑÑ Ð¿Ð¾Ð´Ð°ÑÑнкÑв Ñа ÑÑвенÑÑÑв Ð·Ð°Ð´Ð»Ñ ÑÑпÑÑÐ½Ð¸Ñ Ð´ÑÐ»Ð¾Ð²Ð¸Ñ Ð²ÑдноÑин.