Встановлення позитивного контакту один з одним є головним напрямком роботи щодо створення сприятливого психологічного клімату. І саме ділова бесіда є найбільш пристосованою, для здійснення цього завдання . При її ведення, не забувайте дотримуватись правил психологічної культури ділового спілкування, які полягають у знанні психології співрозмовника і в умінні використовувати це на практиці . Це також, дозволить скласти добре враження про себе, взнати партнера і навчитись основам захисту від некоректних партнерів та техніці безконфліктного спілкування із ними.
При створенні сприятливого клімату, насамперед не треба бути корисливим. Адже це підвищує ризик незацікавленості партнера у перспективі перемовин. Спочатку треба зацікавити партнера у своїй пропозиції.
Існує цілий ряд ефективних прийомів, які дають можливість на швидко розташувати до себе опонента і при необхідності схилити до власної думки.
Вселіть у партнера почуття його гідності. Підкреслюйте його значимість та значимість теми бесіди. Джон Дьюї говорив, найглибша властивість людської природи, є потреба бути значимим. Треба це обов
ÐÑоÑвлÑйÑе ÑÐ²Ð°Ð³Ñ Ñа ÑиÑий ÑнÑеÑÐµÑ Ð´Ð¾ Ñвого паÑÑнеÑа. Це Ñи не найголовнÑÑий ÑекÑÐµÑ ÑÑпÑÑ
Ñ Ñ ÑÑоÑÑнкаÑ
дÑловиÑ
лÑдей. ÐоÑинаÑи ÑÑеба з Ñого, Ñо обâ
ÐовоÑÑÑÑ Ð¿Ñо Ñе, Ñо ÑÑкавиÑÑ Ñаме ÑпÑвÑозмовника а не ваÑ. СÑавÑе запиÑÐ°Ð½Ð½Ñ , на ÑÐºÑ Ð¿Ð°ÑÑнеÑÑ Ð±Ñло б пÑиÑмно вÑдповÑдаÑи. ÐÑобÑÑÑ Ñак Ñоб вÑн Ñ Ð¾ÑÑв ÑозповÑдаÑи пÑо Ñебе Ñ Ð¿Ñо ÑÑÑÐ°Ð½Ð¾Ð²Ñ Ð² ÑкÑй пÑаÑÑÑ.
ЧаÑÑÑÑе звеÑÑайÑеÑÑ Ð´Ð¾ лÑдини по ÑменÑ, Ñе Ñакож пÑдкÑеÑлÑÑ Ð·Ð½Ð°ÑимÑÑÑÑ Ñа виÑвлÑÑ Ð¿Ð¾Ð²Ð°Ð³Ñ Ð´Ð¾ лÑдини. Ðейл ÐаÑÐ½ÐµÐ³Ñ Ð¿ÑопонÑвав запиÑÑваÑи Ñмена, знаÑÐ¸Ð¼Ñ Ð¿Ð¾Ð´ÑÑ, даÑи вÑÑÑ Ð»Ñдей, з Ñкими доводилоÑÑ ÑпÑлкÑваÑиÑÑ, Ñ Ð¿ÐµÑÑодиÑно ÑÑ Ð¿ÐµÑеглÑдаÑи. РпÑи випадковÑй зÑÑÑÑÑÑÑ, викоÑиÑÑавÑи ÑÑ Ð·Ð½Ð°Ð½Ð½Ñ , ви не ÑÑлÑки пÑиÑмно здивÑÑÑе але оÑÑимаÑÑе невелиÑкий але Ñкий вагомий Ð°Ð²Ð°Ð½Ñ Ð´Ð¾Ð²ÑÑи.
ÐÑоÑвлÑйÑе Ð¿Ð¾Ð²Ð°Ð³Ñ Ð´Ð¾ паÑÑнеÑа. УÑÐ°Ð·Ñ Ð¶ помилки паÑÑнеÑа, не ÑлÑд доказÑваÑи його не пÑавоÑÑ. Це покаже ÑкоÑÑÑе ваÑÑ Ð·Ð²ÐµÑÑ Ð½ÑÑÑÑ, нÑж пÑизведе до виÑÑÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑпÑÑного пиÑаннÑ. ÐоÑлÑговÑйÑеÑÑ ÑкÑомнÑÑÑÑ Ñа ÑнÑÑÑаÑивнÑÑÑÑ Ñ Ð¿ÑийнÑÑÑÑ ÐºÐ¾Ð¼Ð¿ÑомÑÑÑ. СамокÑиÑика коÑиÑнÑÑа нÑж звинÑваÑеннÑ.
Ðе вживайÑе не ноÑмаÑÐ¸Ð²Ð½Ð¾Ñ Ð»ÐµÐºÑики. Це покаже Ð²Ð°Ñ ÑÑÐ²ÐµÐ½Ñ ÐºÑлÑÑÑÑи Ñа ÑÑÐ°Ð²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð´Ð¾ паÑÑнеÑа.
СÑвоÑÑйÑе ÑпÑиÑÑливе ÑеÑедовиÑе Ð´Ð»Ñ ÑпÑÐ¸Ð¹Ð¼Ð°Ð½Ð½Ñ Ð·Ð°ÑваженÑ. ÐÐ»Ñ Ñого Ñоб кÑиÑика ÑпÑийнÑлаÑÑ Ð±ÐµÐ· обÑази , поÑÑÑбно подаваÑи ÑÑ Ð¿ÑÑÐ»Ñ Ð¿Ð¾Ñ
вали.
ÐÑдÑÑе вÑдповÑдалÑними. ÐÐ»Ñ Ð¿ÑдÑÑимки дÑÐ»Ð¾Ð²Ð¸Ñ Ð²ÑдноÑин, беÑÑÑÑ Ð½Ð° Ñебе визнаÑÐµÐ½Ñ ÑаÑÑÐ¸Ð½Ñ Ð¿Ñовини за ÑÑвоÑÐµÐ½Ð½Ñ ÐºÐ¾Ð½ÑлÑкÑÐ½Ð¾Ñ ÑиÑÑаÑÑÑ Ñ ÑÐ°Ð·Ñ ÑÑ Ð²Ð¸Ð½Ð¸ÐºÐ½ÐµÐ½Ð½Ñ.
ÐÑагнÑÑÑ Ð²Ð·Ð°ÑмоÑозÑмÑннÑ. ÐмÑÐ½Ð½Ñ Ð¿Ð¾ÑÑавиÑи Ñебе на мÑÑÑе ÑнÑого, баÑиÑи ÑиÑÑаÑÑÑ Ð¾Ñима ÑнÑÐ¾Ñ Ð»Ñдини Ñ Ð½Ð°Ð´Ð·Ð²Ð¸Ñайно коÑиÑним вмÑннÑм.
СÑвоÑÑÑÑ Ñ Ð¿Ð°ÑÑнеÑа вÑдÑÑÑÑÑ Ñого, Ñо Ñаме вÑн Ñ ÑнÑÑÑаÑоÑом ÑдеÑ. Ð¢Ð¾Ð´Ñ Ð²Ñн пÑоÑÑо не може вÑдмовиÑиÑÑ Ð²Ñд пÑийнÑÑÑÑ ÑÑÑеннÑ.
ÐÐ»Ñ ÑÑвоÑÐµÐ½Ð½Ñ ÐºÐ»ÑмаÑÑ Ð¿Ð¾Ð·Ð¸ÑÐ¸Ð²Ð½Ð¸Ñ Ð²ÑдноÑенÑ, Ð½ÐµÐ¾Ð±Ñ Ñдно виконÑваÑи ,ÑÐ°ÐºÑ Ð´ÑÑ:
ÐÑи пеÑÑÐ¾Ð¼Ñ ÐºÐ¾Ð½ÑакÑÑ Ð¾Ð±Ð¾Ð²â
ÐокажÑÑÑ Ð²Ð°Ñе ÑÑÑемлÑÐ½Ð½Ñ Ð·ÑозÑмÑÑи ÑнÑеÑеÑи паÑÑнеÑа. ÐеодмÑнно зâ
ÐиÑажайÑе ÑÐ²Ð¾Ñ Ð·Ð°ÑÑкавленÑÑÑÑ Ñ Ð¼Ð°Ð¹Ð±ÑÑнÑÐ¾Ð¼Ñ ÑозвиÑÐºÑ Ð²Ð°ÑÐ¸Ñ Ð²Ð·Ð°ÑмовÑдноÑин, ÑÑавÑеÑÑ Ñз поÑозÑмÑннÑм до ÑнÑеÑеÑÑв ÑпÑвбеÑÑдника.
ÐÑиймайÑе до Ñваги емоÑÑйний ÑÑан лÑдини. ÐоÑÑимÑйÑеÑÑ Ð´ÑÑжелÑбного ÑÐ¾Ð½Ñ Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð½Ñ Ð±ÐµÑÑди;
ÐÑдкÑеÑлÑйÑе ÑпÑлÑÐ½Ñ Ð¼Ð¾Ð¼ÐµÐ½Ñи Ñ ÑнÑеÑеÑÐ°Ñ , поводÑÑе Ñебе ÑпокÑйно Ñ Ð¿ÑиÑодно;
ÐмоÑÑйна пÑдÑÑимка ÑпÑлкÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ñ Ð°ÐºÑивне ÑлÑÑ Ð°Ð½Ð½Ñ Ð´Ð°ÑÑÑ Ð·Ð¼Ð¾Ð³Ñ Ð¿Ð°ÑÑнеÑÑ Ð¿Ð¾Ð±Ð°ÑиÑи ваÑÑ Ð·Ð°ÑÑкавленÑÑÑÑ Ñ Ð½ÑÐ¾Ð¼Ñ Ñ Ð¹Ð¾Ð³Ð¾ ÑнÑеÑеÑÐ°Ñ ;
ÐÑамаÑизаÑÑÑ ÑвоÑÑ Ñдей, пÑизведе до еÑекÑивноÑÑÑ Ð·Ð°ÑвоÑннÑ.
Також на ÑпÑиÑÑливий пÑÐ¸Ñ Ð¾Ð»Ð¾Ð³ÑÑний клÑÐ¼Ð°Ñ Ð²Ð¿Ð»Ð¸Ð²Ð°Ñ ÑÑзиÑÐ½Ñ ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð¾Ð½ÐµÐ½Ñи: Ð¾Ð±Ð»Ð°Ð´Ð½Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¼ÑÑÑÑ Ð¿ÑÐ¾Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð½Ñ Ð±ÐµÑÑди,ÑозÑаÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÑпÑвÑозмовникÑв Ñ Ð¿ÑоÑÑоÑÑ, ÑÑÑÑкÑÑÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÑаÑÑ Ð±ÐµÑÑди.
ÐÑавилÑне Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð½Ñ Ð´ÑÐ»Ð¾Ð²Ð¾Ñ Ð±ÐµÑÑди Ð¼Ð°Ñ Ð½Ð° меÑÑ, доÑÑÐ¸Ð¼Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¿ÐµÐ²Ð½Ð¸Ñ Ð¿Ñавил. Ðо-пеÑÑе . Ðе ÑÑеба казаÑи занадÑо голоÑно або занадÑо ÑÐ¸Ñ Ð¾, квапливо Ñи дÑже повÑлÑно. Це змÑÑиÑÑ Ð¿Ð°ÑÑнеÑа пеÑепиÑÑваÑи, Ñоб пеÑеконаÑиÑÑ Ñ Ð¿ÑавилÑноÑÑÑ Ð¿Ð¾ÑÑÑого. Ðбо ж пÑоÑÑо пÑинизиÑÑ Ð¹Ð¾Ð³Ð¾ Ñ ÑÐ°Ð·Ñ Ð·Ð°Ð½Ð°Ð´Ñо голоÑÐ½Ð¾Ñ ÑеплÑки. ÐÑаÑе допÑÑкаÑи можливÑÑÑÑ Ð²Ð»Ð°ÑÐ½Ð¾Ñ Ð¿Ð¾Ð¼Ð¸Ð»ÐºÐ¸ Ñа ÑникаÑи «гоÑÑÑÐ¸Ñ ÐºÑÑÑв» , Ñак можна ÑникнÑÑи ÑкÑÑÑного ÑÑановиÑа.
Ðо-дÑÑге намагайÑеÑÑ Ð·Ð°Ð²Ð¶Ð´Ð¸ знайÑи «ÐºÐ»ÑÑÐ¾Ð²Ñ ÑÑгÑÑÑ». Це може бÑÑи Ñк заÑÑÑпник Ñак Ñ Ð¿ÑаÑÑвник дÑÑгоÑÑÐ´Ð½Ð¾Ñ Ð¿Ð¾Ñади .
Ðо-ÑÑеÑÑ. ÐзаÑмоÑозÑмÑÐ½Ð½Ñ Ñ Ð¿Ð¾Ð²Ð°Ð³Ð° Ñ ÑÑÑÐ¼Ñ Ð·Ð°Ð²Ð¶Ð´Ð¸ пÑивеÑне ÑвагÑ. Тож не виÑÑÑÑÑÑи внÑÑÑÑÑÐ½Ñ Ð¿Ð¸ÑÐ°Ð½Ð½Ñ Ð½Ðµ лайÑе ÑвоÑÑ Ð¿ÑÐ´Ð»ÐµÐ³Ð»Ð¸Ñ .. ÐÑÐ²Ð°Ñ Ñак, Ñо одне необеÑежне Ñлово, може пÑизвеÑÑи до кÑнÑÑ Ñозмови.
Ðамâ