Уміння вести себе між людьми у суспільстві є однією з основ успіху. Етикет ділової людини вміщує в собі перш за все культуру самого спілкування, людині мають бути притаманні такі якості як тактовність, ввічливість, гідність, чесність.
Діловий етикет — правила поведінки у сфері службових та ділових відносин. На сьогодення суспільством все більше використовується етика ділових відносин. Найбільше уваги приділяється певним особистісним та діловим взаємовідносинам, має на увазі певні загальні правила поведінки, які виробились у процесі життєдіяльності, моральним нормам поведінки, моральним вимогам, які дають змогу правильно дібрати персонал та прийомі його на роботу, також сам процес виконання цієї роботи персоналом та його ролі в цілому.
Дотримання етики ділових відносин сприймається правильно навіть якщо людина не володіє досить повно певними етичними навичками.
Кожна людина має відпрацьовувати правила етики, які є духовною потребою людини, у процесі певних тренінгів. Ці тренінги можуть проводитись як і в певних колах людей так і самою людиною особисто для себе, відпрацьовуючи навички взаємовідносин.
Людина має розвивати свої навички, вчитись правильним розмовним навичкам, діловим,треба вміти зацікавити своїми висловлюваннями, які мають бути зрозумілими чіткими, образними, потрібно удосконалювати та відпрацьовувати навички риторики, вчитись правильному застосуванню своєї мови, ведення розмови, та її застосування. Повинна використовуватись моральність в спілкування та спілкуванні ділових партнерів.
Також має бути присутнім діловий етикет офісу, тому що кожен керівник фірми прагне аби кожен співробітник був одягнений належним чином. Одяг персоналу має завжди відповідати сфері його діяльності та діяльності фірми, звичайно більша перевага надається діловому стилю одягу або офіційному. Має бути відповідним і інше, це стосується і чистоті шкіри, одягу, волосся, відповідної парфумерії аби її не було занадто, чистота взяття, використання скромних пикрас та малої кількості косметики.
У діловому житті мають бути правила ввічливості, правила поводження себе співробітникам чоловічої та жіночої статей у діловій обстановці.
Ділове спілкування — це обмін інформацією, яка є важливою для учасників спілкування. Перш за все цей обмін інформацією має бути ефективним а приносити користь усім учасникам цього процесу, мають бути подалані певні комунікативні непорозуміння, які можуть виникнути у процесі самої комунікації. Мова у офіційному спілкуванні має бути направлена на те аби бути в змозі переконати співрозмовника в правильності своєї точки зору і схилити його до сумісної співпраці.
Останнім часом етиці ділових відносин все більше уваги. це виражається у збільшенні об’єму вивчаючих програм в системі дипломної та післядипломної освіти. Роботодавці все більше приділяють уваги питанням етики особистісних та ділових відносин під час відбору персоналу та прийому на роботу, також в процесі безпосереднього виконання професійних обов’язків. При цьому виконання професійних обов’язків включає в себе також відносини з колегами, підлеглими, партнерами.
Дотримання етики ділових відносин представляє собою одну з головних критеріїв оцінки професіоналізма. Виконання співробітниками будь-якої організації правил та норм етики ділових відносин визначає чи буде зовнішній партнер в майбутньому мати справу з даною організацією, та визначає ефективність їх взаємовідносин. використовування правил та норм етики сприймається оточуючими позитивно в будь-якому випадку.
Всім відомо, що у сучасній сфері бізнесу існує певна гендерна конкуренція. Зазвичай вважались найкращими керівниками саме чоловіки, але на сьогодення можна спостерігати стремління жінок бути головними та бути керівниками. Керівництвом фірми встановлюється політика відносин між співробітниками.
Багато хто з керівників дотримуються правил, які визначають взаємини в колективах, тобто правила поведінки на роботі для всіх однакові.
Одним з важливих чинників суспільства є мораль. Існують галузі людської діяльності, в яких від співробітників вимагаються високі моральні вимоги. Усім робітникам повинні бути притаманні такі якості як інтелігентність та вміння гідно триматись. Притаманними мають бути багато якостей таких як ввічливість, гідність, чесність, невимушеність. Потрібно знати правила етики та мати змогу використовувати її у житті. Важливим є представлення себе та правильно подати себе в незнайомій компанії, не комфортній обстановці.
Однією з важливих сторін ділового спілкування є ведення переговорів, до яких потрібно старанно та ретельно готуватись, під час переговорів необхідно бути гарним слухачем і бути уважним до партнерів, потрібно бути тактовним в усіх питаннях стосовно процедури переговорів, повинна бути ідеальна вимова та спокійний тон.
Можна зробити висновок, що ділове спілкування займає важливу роль у житті кожної людини. Це спілкування, яке з нами повсюди, будучи на роботі чи просто спілкуючись з різними людьми.